جراحی حذف عینک

این روزها به کمک جراحی قرنیه می توان کاری کرد که نور به راحتی وارد فضای چشم شود و قدرت دید افراد بیشتر شده و بدون استفاده از عینک یا لنز راحت تر ببینند. این عمل برای درمان نزدیک بینی ، دوربینی و آستیگماتیسم مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های جراحی حذف عینک

برای جراحی حذف عینک روش های مختلفی از جمله روش های مبتنی بر لیزرهای سطحی مانند لازک، اپی لیزیک، PRK و ترانس PRK و لیزرهای عمقی مانند اسمایل، لیزیک و فمتولیزیک یا روش های مبتنی بر جراحی داخل چشمی مانند کارگذاری انواع لنزهای داخل چشمی وجود دارد. براساس شرایط بیمار مانند نوع عیب انکساری، شغل، سن و غیره، چشم پزشک تصمیم می گیرد که بهترین روش برای هر بیمار کدام روش می باشد.

1-روش های سطحی قرینه شامل لازک و PRK

اما در عمل لازک و PRK، جراح صرفا لایه اپیتلیوم را برمی‌دارد. در عمل لازک مانند عمل PRK یک لایه‌ی نازک از روی قرنیه برداشته می‌شود، ولی برخلاف PRK دور انداخته نمی‌شود و بعد از عمل به جای خود برگردانده می‌شود.

2- عمل فمتولیزیک  femto lasik

عمل فمتولیزیک نوعی عمل چشم است که به کمک لیزر انجام می شود. فمتو (Femto) بیانگر تکنولوژی و لیزیک (Lasik) نشان‌دهنده لیزر در این روش درمانی است.  در این تکنیک برای برش قرنیه به جای تیغ از لیزر استفاده می‌کند. این روش یکی از دقیق‌ترین و کم خطر ترین انواع جراحی چشم است؛ که تا امروز برای رفع مشکلات چشم استفاده شده است.

3-عمل اسمایل smile

خوشبختانه در عمل اسمایل، استحکام قرنیه در بهترین حالت ممکن حفظ می شود. عمل اسمایل چشم نوعی لایه برداری استرومای میانی قرنیه است که برای درمان عیوب انکساری چشم و بدون برش لایه های قدامی صورت می پذیرد.  در عمل لازک لایه برداری از قرنیه پس از برداشتن فلپ انجام می گیرد که ترمیم آن به مدت 3 تا 4 روز پس از عمل جراحی اتفاق می افتد.

4- ICL

در حقیقت این شیوه ی درمانی عمل کاشت لنز داخل چشم است . پزشکان با این شیوه با تعبیه ی یک لنز در چشم، مشکلات بینایی مانند نزدیک بینی و آستیگماتیسم اصلاح می کنند.